Meleg és hangzavar. A közepes méretű melegedő/pihenő helyiség most tömve van buszsofőrökkel. Van akik beszélgetnek, van akik kártyáznak. Ez a sztrájk 2010-ben egy Abszurdisztán nevezetű banánköztársaságban. A riporter végre talál egy enyhén átizzadt külsejű tagot, aki hajlandó válaszolni pár kérdésre.
-Nem gondolja, hogy ezzel a sztrájkkal több kár okoznak a gazdaságnak, mint amennyit el tudnak érni vele?
-Há' én nem tudom, de mostan mink sztrájkolunk. A buszok amúgy is szarok, mert a kispisti baszik megcsinálni a fékvezetéket már 2 hónapja. Mondom én, hogy csinálja, de aszongya nincs kedve. Ezzel nem lehet mit kezdeni.
-Nem gondolja, hogy igazságtalan egy előre befizetett szolgáltatást szüneteltetni, mondjuk akkor, ha a munkavállalók nem vagy csak késve jutnak be dolgozni, és emiatt kicsit többet veszítenek, mint napi 313 Ft?
-Minknek is sok vesztenivalónk van, bár az is igaz, hogy néha késnek a nagy kékek. Meg ha a diszpécser bal lábbal kel, akkor a 4-es 6-os is beszarik. De most nekünk itten kell a fizetésemelés. Meg hát jól is érezzük itt magunkat a melegbe. Aki meg fázik odakinn a megállóba, mert nem gyün a busz, az menjen be a sarki talponállóba. A Tibi pultos mondta, hogy most duplaakkora a bevétele, tehát van akinek jó a sztrájk.
-Nem gondolja, hogy válság idején és a BKV helyzetében egyszerűen nincs keret az önök ilyen mértékű béremelésére? A jegyek árát már nem lehet növelni, a költségvetés meg nem bír el többet...
-A gazdagok az okai mindennek. Ha nekik van, akkor nekünk is kell. Ő miért kap 100 milliós végkielégítést, amikor a Gyuszi nem. Pedig az még ikarusz 100-ason kezdte. Pistikém, főzz le kérlek egy jó feketét, aztán osszatok nekem is, mert már kezd elfáradni a lábam. Bocsánat, de mennem köll, elvégre sztrájk van.
Távol álljon tőlem, hogy más ember nyomorúságából űzzek viccet. Lehet, hogy jogos a BKV dolgozók követelése, lehet, hogy a vezetésnek még pénze is van rá, és kurva idegesítő, amikor egy csaló senkiházi 100 milliókat utal ki magának végkielégítésként. De ott van másik X ezer ember, aki nem tud dolgozni, nem tudja majd a hitelét és a számláit fizetni. Tehát vagy állapodjanak meg kurvagyorsan, vagy nyírják ki a vezetés és legyen új, de járjanak a buszok meg a villamosok. Én még valahogy besétálok háromnegyed óra alatt, de van, aki nem. És most a kurva máv is csatlakozik. Szolidaritásból. A magyar ember tényleg rühell dolgozni egyszerűen. Tisztelet a kivételnek. És ha ez most hetekig tart, mert néhány nagyfejű nem tud megállapodni, akkor mi lesz? Beszarik az ország gazdaságának egy része? Meg szmogriadó Pesten a sok autó miatt? Ami ráadásul 320-as benzinnel pöfög. Változások kellenek ide, de kurvagyorsan.