HTML

elvislo

Minden, ami eszembe jut az Életnek nevezett 3D-s, real-time játékkal kapcsolatban.

Friss topikok

  • PHAndris: Te még versenyben vagy:) (2011.11.29. 14:21) Arról, hogy miért nem érdekel a fészbúkos életed
  • PHAndris: @gerticske: elvileg a héten megkapjuk a teljesen kész anyagot. Már nagyon várjuk, de sajnos ezek a... (2011.05.09. 09:00) Studio finish
  • gerticske: Hiába, tanulni kell a feltörekvő generációtól... :) (2011.02.14. 19:50) Ébredéshhh...
  • saly: @PHAndris: Gerti kisasszonynál jártam, kommentedet láttam, gondoltam megnézem a blogod, idekerülte... (2011.02.09. 10:02) drímofmájlájf
  • gerticske: én meg csak simán szoktam nézni, hogy írtál-e. :) Jó lenne talizni valamikor, aztán dumálni picit.... (2011.01.25. 17:17) Hell(o) World!

Linkblog

Hé haver, hol a gitárom?

2010.08.25. 16:22 PHAndris

Írok pár sort, csak hogy lássátok még élek. Egész jó volt a nyár, voltam az Őrségben, valamint Azfeszten. Rá kellett jönnöm, hogy nem vagyok már 18, így a bulizást is csak mérsékelt hévvel és sok alvással bírom. Vagy még úgyse.

Igazából 2 sztori miatt ragadtam ismét billentyűzetet, a két sztori két bőgővel kapcsolatos.
Mindannyian tudjátok, hogy gitár- és hangzásbuzi vagyok, de úgy gondolom, hogy az ember költsön a hobbijára (ha van miből), illetve érdekel is a dolog. Jobban sajnos, mint a számítógépes graf és animáció. Notehát vágjunk bele.

Olvasgattam nemrégiben fórumokat, és kiderült, hogy van biza itt magyarhonban egy pickupkészítő valaki, aki állítása szerint forradalmasította a hangszedők felépítését, és ő már Porsche-kat gyárt, míg a Fender, Gibson, Seymour-Duncan csak szekereket. Mondom ez kurvaérdekes, a Yamahámat úgyis rendbe akartam tenni, mi lenne, ha beruháznék egy ilyen szedőre, ha már ennyien dícsérik. A dolog lényege amúgy a neomidium mágnes (remélem jól írtam), amely a hagyományos ferrit mágneseknél 10-szer erősebb, valamint az alniconál is 20%-kal. Hátránya, hogy erősen korrodál, így a pickuptokot ki kell önteni műgyantával. Felvettem a kapcsolatot Kéri "Jeti" Jánossal, és lebizniszeltük a dolgot. Nem akarok senkit sem fárasztani a felesleges részletekkel, a lényeg, hogy Andris kocsiba be, Sümegre le, gitár szétszerel, új hangszedő be, régi ki, szopás az elektronikával, aztán puszi pacsi, 25.000-ért megvolt tokkal vonóval, 1 óra szereléssel. Hazajöttem, kipróbáltam, s láss csodát, kurvajó! A split single coil majdnem úgy szól, mint egy humbucker, de megmaradtak a csillogó magasak is, csak a mélyek sokkal jobban lebontják a falat. A kevésbé hozzáértők kedvéért, a zenész maga alá fosik az élvezettől játék közben.

A másik sztori ez előtt kezdődött és még nincs vége. Balha Willy 1980-as Ibanez Roadser-je elektronikailag és szedőügyileg szétrohadt. Mondom hangszerboltba le, bead, megcsinálják, fasza. Lementem, kiderült, hogy nincs Seymour-Duncan szedő, de 2 hét múlva lesz. Mondom jó. 3 hét múlva telefonálok, hogy mivan. A srác mondja, hogy neki az a dolga, hogy azt mondja 1 hónap és lesz, de valójában fingja nincs, hogy mikor lesz újra soapbar. Na mondom fasza. Megrendeltem egy 17e Ft-os szedőt Győrből, és 2 nap alatt itt is volt. Király mondom, elektronika van az M betűvel kezdődő hangszerbolt polcán, leadom a szedőt meg a gitárt, 2 nap és kész. Odaviszem, leadom, részletesen leírom, hogy mit szeretnék. Mondják, hogy majd hívnak.

Eltelt 1 hét, csörgök, azt mondja a fasz, hogy még várják a szedőt. Mondom azt vittem. Ja hogy akkor jó. Mondom keresd elő, mert ha elkavartátok, akkor megbaszlak titeket anyátok hátán. Srác mondja, hogy oké, mindjárt visszaszól. 2 órát vártam, aztán felhívtam őket. Tejbetökfasz mondja, hogy oké megvan minden, de a mester elutazott, így alsó hangon még egy hét lesz. Mondom jó. Közben voltam Keszthelyen, Azfeszten, eltellt 3 hét. Nem kerestek semmivel. Hétfőn bementem, hogy hol a gitárom balfasz banda. Hát a mester a múlt héten Horvátországban volt, ma jön haza, de már tudják mit kell csinálni, és hogy kérdezzek majd rá kedden, mobilon. Mondom jó. Közbeszúrásként annyit elárulnék, hogy én előzőleg már beszéltem a "mesterrel", akinek fingja nem volt arról, hogy mit akarok a gitárommal, és kis híján fos elektronikát akart beletenni. Ergo ha nem hívom fel puszta véletlenségből, akkor bele is teszi. Ma szerda van. Kétszer kerestem a "mestert", egyszer sem vette fel. Megpróbálom még más számról. Aztán ha nem sikerül elérnem, akkor a héten bemegyek a boltba, leakasztok a polcról egy 400e-es vintage Musicmant, és közlöm, hogy majd akkor talán visszaadom, ha az én bőgőm elkészül. 5 hete baszakodnak vele. Egy 4 órás melóval. Válság idején, amikor tuti, hogy nem bassza fel őket a megrendelés. Már szinte biztos, hogy valamit elbalfaszkodtak vele. Ja és majd én fizetek 30ezret. Plusz munkadíjat. Hát kapjátokbe.

Na szóval a vége annyi, hogy alanyi jogon mindenkinek a szája jár, más nem. Lehet itt mesterezni, de ha ennyit baszakodnak úgy, hogy még csak fel sem hívnak, hogy mivan, akkor el lehet menni a picsába. És biztos, hogy többet semmit sem viszek hozzájuk, mert összeforrasztom én otthon magamnak. Vagy más hangszerész. Ugyanis ebben más nincs. Kapcsolási rajz megnéz, forrasztóón, párka és heló.

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://elvislo.blog.hu/api/trackback/id/tr382247113

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gerticske · http://gertik.blog.hu 2010.09.03. 20:43:04

azóta van valami fejlemény a gitároddal?
puszkók:)

PHAndris 2010.09.04. 09:36:13

Igen. Elvittem egy másik helyre, ahol 1 hét alatt kész lett. Most megyek majd érte. Hihetetlen egyébként, hogy emberek hogy viszonyulnak a többi emberhez... Pusssz!

gerticske · http://gertik.blog.hu 2010.09.04. 14:38:52

ezen azért én is meglepődtem... nem gondoltam volna, hogy van ilyen. a pénzedet visszafizették? vagy fizettél egyáltalán?
meg amúgy jól vagy? :)
régen beszéltünk.. pupiik
süti beállítások módosítása